Ker želimo, da veste kaj počnemo innačrtujemo o čem razmišljamo, kaj je novega in kaj bo še prišlo.
Ker želimo, da veste kaj počnemo innačrtujemo o čem razmišljamo, kaj je novega in kaj bo še prišlo.
 
 

Aktualne novice

Arhiv novic

Izberite področje novic:
 
 
Preglejte novice iz izbranega področja.

Hamburger, da ali ne?

 
 
Mobilne strani za povezavo do navigacijskega menija večinoma uporabljajo ikono, ki je dobila vsesplošno poimenovanje »hamburger meni« (ang. »hamburger menu«), saj naj bi bila podobna hamburgerju. O podobnosti s hamburgerjem ne bomo razpravljali, bomo pa preverili argumente za in proti uporabi, od specifičnosti projekta pa je odvisno ali jo tudi implementirati.

Kaj se zgodi, ko moraš navigacijski meni, ki sega čez cel velik zaslon, naenkrat stlačiti na zaslon mobilnega telefona? Pred leti, z razširitvijo mobilnih naprav, se je kot nadomestek običajnemu meniju začel razširjati hamburger meni. To je meni, ki se skriva za eno ikono in se odpre na klik ali dotik na to ikono. Deluje torej po logiki, da navigacija ni v napoto, je pa vedno na voljo, kadar jo potrebujemo.

 

Vnete razprave o uporabnosti in učinkovitosti

Zadnja leta, ko se hamburger meni vse pogosteje uporablja, na spletu med strokovno in drugo javnostjo potekajo vnete razprave tudi o tem ali je nadomestilo navigacijskega menija z ikono primerno ali ne. Na eni strani imamo torej praktično rešitev zaradi pomanjkanja prostora, na drugi strani pa lahko izpostavimo ključni problem uporabe hamburger menija: Težja najdljivost vsebin, ker so skrite za menijem ali če ponazorimo z rekom »Bistvo je očem skrito.« 

 

+/-

Običajni meni uporabnikom omogoča ne samo hitro navigacijo, temveč tudi takojšen pregled nad vsebinami, ki jih stran ponuja. Kadar je ta vsebina skrita v »hamburger meniju«, je potreben večji napor za pridobitev istih informacij – uporabnik mora pomisliti na navigacijo, jo potem poiskati in klikniti oz. razkriti, da si jo lahko ogleda. Posledično lahko hamburger meni povzroči manjšo možnost, da se bodo uporabniki premikali po strani. Iz tega razloga marsikdo vidi hamburger meni kot slabo rešitev. Vendar pa na vsaki strani ni mogoče omejiti števila kategorij, tako da bi bile vse z lahkoto prikazane v vidni navigaciji tudi na mobilnem zaslonu. To pomeni, da je uporaba hamburger menija nujno potrebna, ne glede na potencialne pomanjkljivosti.

 

Kje se torej nahaja rešitev, kljub uporabi hamburger menija?

  • Domača stran mora izražati vsebino in funkcionalnosti spletne strani in tako uporabniku povedati, da so se znašli na pravi strani. Tako je priporočljivo, da se na prvi, domači strani zagotovijo povezave do primarnih nalog, ki jih uporabnik potrebuje ali pa tudi v določenih primerih tiste, ki jih želimo izpostaviti. Mobilne strani lahko podpirajo ključne naloge tako, da zagotovijo direkten dostop do teh nalog preko povezav in vsebin, ki vodijo uporabnike do primernih pomembnih področij.
  • Notranje strani lahko zagotovijo navigacijo še drugače kot preko hamburger menija, da tako vodijo uporabnike do dodatnih ali povezanih vsebin. Gre za povezave znotraj besedila, ki uporabnike vodijo do povezanih vsebin brez da bi uporabili hamburger meni.
  • Še en način je, da poudarimo iskalno polje. Če je iskalnik dovolj močen in deluje kot mora, potem je priporočljivo, da se uporabi kot alternativna navigacija.
  • Dno strani predstavlja še eno alternativno rešitev. V nogi strani je lahko ponujen direkten dostop do ključnih vsebin za uporabnike, ki se premaknejo na dno strani.

 

Če pogledamo konkreten primer: mobilna stran Nove KBM...

Ker banka ponuja širok spekter storitev, namenjenim različnim ciljnim skupinam, je tudi njihova predstavitev na spletu obsežna in se na strani nahaja veliko vsebin.

 

 

 

Na majhnem zaslonu je, sicer obsežen navigacijski meni, skorajda nemogoče (ali vsaj nemogoče, da je uporaben) prikazati. Zato smo se v tem primeru odločili za kombinacijo uporabe »hamburger menija« in izpostavitvami ključnih funkcionalnosti in storitev na prvi strani. Prav tako je navigacija podkrepljena z iskalnim poljem v glavi strani ter tudi nekaj ključnimi povezavami v nogi strani.

 

"Hamburger meni", podkrepljen z alternativnimi možnostmi za navigacijo in izpostavitev vsebin

 

Še boljše alternative?

Kadar govorimo o mobilnih aplikacijah pa obstajajo tudi druge rešitve. Najpogostejša in najpreprostejša je z izpostavitvijo ključnih funkcionalnosti v neke vrste »opravilni vrstici« na dnu ali vrhu zaslona. Veliko na to temo je raziskoval tudi Luke Wroblewski.

 

 

Več o mobilni navigaciji tudi v videu:

 

Ostanite z nami, naslednjič predstavljamo še rezultate raziskav o tem kakšna naj bo ikona hamburger menija, da bo najbolj učinkovita.

 
 
 
Ostale novice meseca - Avgust 2015